Smolenice sú „trendy“!

Autor: FMK UCM v Trnave | 29.11.2011 o 14:52 | (upravené 29.11.2011 o 16:45) Karma článku: 3,37 | Prečítané:  848x

Je to priam smutné a zahanbujúce, ale ja, študentka piateho ročníka som sa podobného eventu zúčastnila prvýkrát v živote. Myslím takú tú vážnu udalosť, kde je vhodné obliecť sa formálne a kde sa okolo vás motajú sami dôležití ľudia v kravatách, odborníci, ktorých tituly dvojnásobne presahujú ich meno. Keď mi v piatok poobede zavolal spolužiak „Nechcela/nemohla by si ísť za kabinet na konferenciu?“, nečakala som nič výnimočné. Nechcela som fakultu podceňovať, ale taká už skrátka som. Brala som to len ako ďalšiu zo svojich školských povinností. To, že z povinností sa v živote často stávajú príjemné a užitočné skúsenosti som zistila až nasledujúci deň.

 

Nastavila som si budík na 5:00 ráno a ako mátoha som vykročila do tej treskúcej zimy, s neurčitými pocitmi a klipkajúcimi očami. Našťastie v Trnave nás už čakal autobus do Smoleníc, čiže aspoň jedna z mojich nenávidených rutín (pešia cesta na Skladovú) odpadla. Aby som vám celý priebeh priblížila čo najvernejšie, rozdelím ho do menších podkategórií.

 

Prostredie:

Smolenický zámok (ak ste tam neboli a neviete) sa nachádza na takom „menšom“ kopčeku na ktorý sa ide kľukatou cestou. Do toho sa vznáša ten zvláštny novembrový opar, nad ním jasná obloha a pod ním oranžové listy popadané okolo stromov. Pre romantika ako ja, balzam pre dušu. Neviem ako vy, ale ja som si vždy konferencie predstavovala maximálne v nejakých hotelových kongresových sálach. Tu sa jednotlivé sekcie konali v miestnostiach ako Poľovnícky salónik, Miestnosť na neviemakom nádvorí, Červený salón a podobne. Milé, nie? Ktovie, čo by si pomyslel nejaký šľachtic pred dvesto rokmi keby vedel že tam, kde si on zohrieva svoje nohy pri kozube bude niekto niekedy diskutovať napríklad o využití sociálnych sietí v marketingu...

Ľudia a atmosféra:

Musím sa priznať že som najskôr mala trochu obavy, že sa na podobnom mieste nebudem cítiť vo svojej koži, nie som totiž na podobné spoločenské a odborné eventy veľmi zvyknutá. Na to že išlo o „medzinárodnú vedeckú konferenciu“ sa všetci správali veľmi priateľsky a uvoľnene. Študenti aj odborná verejnosť počas prestávok spokojne debatovali pri kávičke a koláčikoch (plusový bod za catering!:)), občas som až mala pocit že jedného dňa by som do podobnej spoločnosti aj mohla patriť (teda ak sa budem snažiť a niečo zmysluplné vyskúmam). V rámci sprievodného programu - výstavy karikaturistov V4-ky - nás navštívil známy karikaturista Vladimír Pavlík a mnohí si ako suvenír odniesli aj svoje vlastné, na počkanie nakreslené karikatúry. Bohužiaľ, na večerný raut som sa už nedostala, ale tá vôňa husaciny, čo sa šírila chodbami keď sme odchádzali z posledných prednášok hovorila za všetko J.

 

Samotné sekcie a čo som si z nich odniesla:

Keďže program bol nabitý a prebiehal na niekoľkých miestach naraz, ťažko zhodnotiť všetky jeho súčasti. Podtitulom konferencie bolo „Zvyšovanie konkurencieschopnosti Slovenska, regiónov a firiem“ no zameranie bolo oveľa širšie. Sekcií bolo päť, a to Nové trendy v marketingu, Špecifiká regionálneho a neziskového marketingu, Marketingová komunikácia a media relations, Digitálny marketing a doktorandská sekcia Interakcia masmediálnej a marketingovej komunikácie. Spíkri sa zišli, pokiaľ sa nemýlim minimálne zo štyroch krajín, z jazykov sme počuli slovenčinu, češtinu, poľštinu, angličtinu, takže prívlastok „medzinárodná“ tam nebol len tak pre srandu. Mňa osobne zaujala, ale aj pobavila diskusia týkajúca sa príspevku Martina Wosku z Triad Advertising o digitálnom marketingu v offline v priestore, kedy zúčastnení začali riešiť, čo sa stane s digitálnym marketingom v prípade apokalypsy a vypnutí elektrického prúdu. Musím povedať že Michal túto „vyrývaciu“ otázku zvládol veľmi profesionálne, ja by som sa maximálne začervenala a ostala ticho. Celkovo zaujímavá bola samostatná sekcia digitálneho marketingu, kde som konečne pochopila, aký zmysel má tweetovať a moju pozornosť upútala aj prezentácia Martina Jerkoviča, ktorému sa vďaka jednoduchému ale skvelému nápadu podarilo zvíťaziť na podujatí Startup Weekend a možno sme dokonca videli zrod nového Marka Zuckerberga. J (pre viac info pozrite Studentive.com).

 

Nakoniec som odchádzala z konferencie nadmieru spokojná, a prekvapená, že naša fakulta takéto podujatie organizuje už ôsmy raz a ja som o ňom dovtedy v podstate nič nevedela (pokiaľ nerátam každoročne odpadnuté prednášky kvôli účasti vyučujúcich). Konferenciu Nové trendy v marketingu určite stojí za to navštíviť, či už ste študent, pedagóg alebo marketér, ktorý má čo povedať. O to viac, že marketing je jedno z najdynamickejších odvetví, ktoré sa rozvíja priam míľovými rokmi, a preto sa každý rok možno dozvedieť niečo nové.

 

Dorota Kovalčíková, 2. ročník magisterského štúdia, Marketingová komunikácia, FMK UCM

Zuzana Schaleková,  1. ročník magisterského štúdia, Masmediálna komunikácia, FMK UCM

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?